Word Lid
Persbericht: De Postjes-Coalitie

Reactie Vlaams Belang Zoersel op nieuwe coalitie:

De kogel is door de kerk. Wat Vlaams Belang Zoersel deze zomer al voorspelde komt uit. Een stoelendans van postjes waarbij CD&V onder het mom van staatsmanschap N-VA gaat depanneren. Wouter Bollansée, voorzitter van Vlaams Belang Zoersel: “Waar ik nog het meest kwaad om ben is dat CD&V, met al hun zogenaamde ‘constructiviteit’, de enige kritische schepen Cindy Van Paesschen een mes in de rug steekt. Zij wordt namelijk mee bij het grof huisvuil gezet. Dit terwijl deze schepen de Zoerselaar behoedde voor een blanco cheque van tientallen miljoenen euro’s in het zwembaddossier. Is dit wat ze bij CD&V onder barmhartigheid verstaan? De totaal overbodige schepenen van Open VLD en van Groen houden ze gewoon aan boord? En waarom? Ik begrijp dit totaal niet. De enige reden die ik me kan indenken, de reden waarom ze samen met 2 overbodige partijen gaan besturen, is dat ze zopas een voorakkoord met 4 hebben gemaakt voor de verkiezingen van 2024. Het enige wat hen bindt is dat ze ook na 2024 hun postjes willen vrijwaren voor de daaropvolgende zes jaar.”

Jos van Dongen, fractieleider Vlaams Belang: “Ik moet mijn collega Wouter bijtreden. Huidige beslissing van CD&V verbaast en verbijstert mij volkomen. We lezen zwart op wit in de krant dat ze samen het beleid in grote mate gewoon gaan verder zetten. Waar zijn ze dan gedurende 2,5 jaar over aan het klagen geweest? Achter de schermen lachten ze de N-VA burgemeester en de Open VLD schepen gewoon uit. Ik zal u hun letterlijke woorden besparen maar het feit dat CD&V nu gewoon met deze 2 in zee kan gaan als was er nooit iets gebeurd en alsof alles nu koek en ei is kan ik niet anders verklaren en omschrijven als postjespakkerij.

Maar ook N-VA, die zich als leidende partij voordoet, begrijp ik totaal niet. Ze offeren immers 2 eigen schepenen op om aldus de overbodige partijen Groen en Open VLD mee aan het roer te houden. Dit allemaal om CD&V, waar ze tijdens de vorige legislatuur (2012-2018) gedurende 6 jaar meer dan herhaaldelijk de strijd aangingen en ruzie maakten, aan boord te halen? Begrijpe wie begrijpen kan. Persoonlijk noem ik dit dan ook ‘de wanhoopscoalitie’ en wacht geduldig af hoe deze onvoorstelbare toestand zich verder zal ontwikkelen in de nabije toekomst. Hopelijk wordt de Zoerselaar er beter van, maar ik vrees ervoor.”

Vlaams Belang Zoersel zal op de gemeenteraad van 30 september een agendapunt indienen om zo volledige duidelijkheid te kunnen krijgen over het zogenaamd inhoudelijk addendum dat aan de beleidsnota wordt toegevoegd. Verder kijkt de Vlaams Belang fractie ook met volle aandacht uit naar het stemgedrag van CD&V over bepaalde mobiliteitspunten die op de agenda staan. In het verleden steunde CD&V namelijk Vlaams Belang betreffende een agendapunt ter verbetering van de mobiliteit en de veiligheid op de Zoerselsteenweg. Binnen de rangen van het Vlaams Belang bestuur heeft de nieuwe coalitie alvast een nieuwe naam gekregen: ‘de postjes-coalitie’.

ONTVANG ONZE NIEUWSBRIEF